сряда, 26 юли 2023 г.

🍋 Мечтата на прасето


Аз Лимончик се наричам

и вълшебствата обичам.    
Може да съм малко кисел,     
но пък имам ясна мисъл. 
Искам аз да съм полезен.
 Хайде в приказния свят да
влезем.

  
Не бъди кисел... Ще ти разкажа приказка.




 Мечтата на прасето


Живеело в гората рошаво прасе.
Мечтаело си често, че тиква ще яде.
Само, че в гората сочни тикви няма.
Жълъди там има, шума гнила, стара.

Знаело, че има тикви в нивята
но трябва да напусне за малко то гората.
Помислило, че може да срещне и ловци
и тази мисъл лоша го кара да грухти.

Мислило, грухтяло, направило си план.
Тиква да си хапне мерака бил голям:
-"Трябва да проучи близките поля.
Време е за тикви. Пак идва есента."

Тръгнало по тъмно, но светело луна.
Бързо приближило засятите поля.
Видяло от далече, че царевица има.
-"Дано и тиква има в таз голяма нива"

Мислило си вече:-Тази нощ ще хапна.
Тиква и да няма кулен аз ще лапна."
В тъмното се чуло много странен шум.
-"Вятъра това е"- казало си то на ум.

Тръгнало да хапне кулен, но се спряло,
че куче приближава в тъмното видяло.
-Ей пържола дива!-песа изръмжал
-Махай се веднага, до като си още цял!

Но прасето диво не искало да бяга.
Царевица вкусна ще хапне с наслада.
Злобно изгрухтяло:-Аз няма да си ходя!
Махай се бе пес с посредствена порода.

Само, че тогава се чул по-силен шум.
Някой приближавал, последвало и гръм.
Глиганът се изплашил и хукнал през глава.
Този звук познавал:-"Пушка е това."

Бързал той да стигне до гъстата гора.
Песът се отказал да следва го в нощта.
Щом видял гората за малко се поспрял.
Че никой го не гони бързо той разбрал.

Започнало да мисли дивото прасе:
-"За някаква си тиква не може да се мре.
Може да пострадаш следвайки мечта.
Трябва ти преценка за нейната цена."


Автор:

Мадлена Борисова 

П. П.🍋 е нашият символ за творчество за малки и пораснали деца

Няма коментари:

Публикуване на коментар