вторник, 4 август 2020 г.

🍋Зеленчукова градина


Аз Лимончик се наричам
И вълшебствата обичам
Може да съм малко кисел
Но пък имам ясна мисъл
Искам аз да съм полезен
Хайде в приказния свят да влезем



     Не бъди кисел... Ще ти разкажа приказка.


Зеленчукова градина 

 Имала е баба Гина
 зеленчукова градина - 
домати, моркови и зелки, 
 патладжани и пиперки. 

Но решила баба Гина
градината да украси. 
 Красива ще е таз година. 
Цветя носела в лехи. 

Зеленчуците разтяли. 
Първо нищо не разбра ли. 
Но цветята пораснали
и цветчета разцъфтяли. 

Цветята станали красиви, 
 а зеленчуците унили
и при цветните лехи 
долетели рой пчели.

В градината настанал смут. 
 Пръв обадил лукът. 
 Защо цветята тук растат? 
Плодове не ще дадат.

Зелките се разгневили
и гнева си споделили
 с пиперки и домати, 
 краставици и салати.

И започнал страшен спор
в зеленчуковия двор. 
Кому са нужни тез цветя? 
Те не стават за храна.

Спора разрешила
 пчеличка работлива,
 цветята защитила
 и на всички обяснила.

Нектар аз смуча от цветята
 и превръщам го в мед. 
 Всички радват се на красотата 
и берат ги за букет. 

Радвала се баба Гина
на красивата градина, 
 а пък нейният съсед 
имал много вкусен мед. 

Автор:
Мадлена Борисова 

П. П.🍋 е нашият символ за творчество за малки и пораснали деца

Няма коментари:

Публикуване на коментар